Mimbar Mesir Merupakan Suatu Nubuat/ Ramalan


Mimbar Mesir merupakan satu nubuat/ramalan yang agung, ramalan yang hanya dituntut oleh golongannya sahaja. Ramalan ini sangat kuat kaitannya dengan kemunculan Imam Mahdi (a.s).
Ianya seolah-olah papan tanda pada jalan. Tetapi apakah maksud mimbar itu sendiri?. Adakah ia merupakan satu headphone?. Atau adakah ia merupakan pembesar suara?. Mimbar dan bersama dengannya adalah orang yang bercakap mengenai kebenaran. Dan adalah mustahil, di suatu ketika mimbar akan menjadi satu kesesatan kerana mimbar adalah merupakan nubuat/ramalan yang agung.
Nubuat/ramalan ini merupakan nubuat kebenaran dan sekiranya ia menjadi satu pembohongan di kemudian hari, maka sesungguhnya Allah SWT adalah kurang bijaksana dan sesungguhnya Allah tersangat jauh dari hal yang tersebut. Bagaimana nubuat/ramalan kebenaran bertukar menjadi pembohongan pada suatu ketika?. Sesungguhnya Mimbar akan sentiasa bersama dengan Imam Mahdi sehingga ke hari pengadilan. Dan sesungguhnya Mimbar tersebut merupakan seorang lelaki dan lelaki tersebut merupakan Aba Sadiq (a.s).


Comments

Popular posts from this blog

Lokasi Kaabah yang Sebenar (Bhg 2)

Lokasi Kaabah yang Sebenar (Bhg 1)

Seruan Kebangkitan: Panji Hitam yang dijanjikan

​Panji Hitam

Bab 7 : Kematian Raja Abdullah