Siapa Yang Anda Dakwa Untuk Diikuti ? Allah SWT ? Imam Ahmad Al-Hassan a.s ?

Wahai Ansar,
Siapa yang anda dakwa untuk diikuti ?
Allah SWT ?
Imam Ahmad Al-Hassan a.s ?
Jika anda mendakwa anda mengikuti Allah SWT, Allah SWT telah berfirman di dalam kitab Suci Al-Quran.
“Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasiq membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini – dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) – sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan”.
[QS: 49: 6]
Jika kamu mendakwa yang kamu mengikuti Imam Ahmad Al-Hassan a.s, lmam telah berkata: “Aku, dan aku berlindung daripada sifat keakuanku, tidak memberitahu sesiapa untuk mengikutiku secara membuta-tuli, bahkan aku mengatakan bukalah mata anda dan kenali bukti dan ketahui pihak yang berada di dalam kebenaran supaya anda boleh menyelamatkan diri dari api neraka”
Dan dia a.s berkata: “Wahai manusia, janganlah tertipu oleh para ulama yang sesat dan penyokong mereka. Baca, kaji dan belajarlah. Dan ketahui kebenaran melalui diri anda sendiri. Janganlah bergantung kepada sesiapa untuk membuat keputusan untuk anda yang membuatkan anda menyesal di kemudian hari di mana penyesalan itu tidak akan memanfaatkan anda.” “{Dan mereka berkata, wahai Tuhan kami, kami telah mematuhi tuan kami dan ketua kami tetapi mereka membawa kami ke lembah kehancuran}”
Tetapi apakah yang pihak Pejabat Najaf dan orang-orangnya berkata kepada kamu wahai ansar Allah ?
Mereka memerintahkan kamu untuk “unfriend” para penyokong panji hitam, hindari mereka, jangan berhujah dengan mereka, jangan membaca apa yang mereka komentarkan, janganlah mengkaji, belajar dan jangan menyiasat.
Dan mereka yang mendakwa sebagai ansar membalas kepada kita dengan berkata: “Jika pihak Pejabat Najaf mengatakan kamu sesat, jadi kamu merupakan pihak yang sesat, kami tidak perlu untuk mendengar sebarang bukti daripada anda !!!”
Ajaran atau kurikulum siapakah pihak Pejabat Najaf dan para penyokong mereka ikuti ?
Imam yang maksum sendiri mengatakan yang dia tidak memberitahu semua orang untuk mengikutinya secara membuta-tuli bahkan dia mengarahkan kita untuk membaca, mengkaji, ketahui kebenaran melalui diri kita sendiri dan jangan bergantung kepada sesiapa untuk membuat keputusan untuk diri kita. Allah yang Maha berkuasa mengarahkan kita untuk menyiasat walaupun orang yang fasiq datang menyampaikan berita.
Pihak Pejabat Najaf mengatakan: ikutilah kami sepenuhnya, jangan menyiasat, jangan belajar, jangan mendengar, jangan mengkaji.
Jadi ajaran atau kurikulum manakah yang kamu ikuti wahai ansar Allah ?
Ajaran atau kurikulum Allah SWT dan Imam Ahmad Al-Hassan a.s atau pun ajaran daripada Samiri dan Al-Ijil !!!

Comments

Popular posts from this blog

Lokasi Kaabah yang Sebenar (Bhg 2)

Lokasi Kaabah yang Sebenar (Bhg 1)

Seruan Kebangkitan: Panji Hitam yang dijanjikan

​Panji Hitam

Bab 7 : Kematian Raja Abdullah